امروز : جمعه , ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

مزایای مدیریت ناوگان کارآمد

مدیریت ناوگان حمل و نقل، به شرکتها اجازه می دهد که ناوگان خود را در طول فرآیند حمل و نقل مدیریت کند و این مزیت کمی نیست که با داشتن یک نرم افزار و نصب چند سخت افزار کوچک بر روی خودروها، به دست می آید.

مزایای مدیریت ناوگان چیست؟

امروزه خدمات مدیریت ناوگان به منظور کاهش خطرات سرمایه گذاری، کاهش هزینه های حمل و نقل، کاهش هزینه های کارکنان، بهبود بهره وری حمل و نقل و افزایش رضایتمندی مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیریت ناوگان

قطعا دلیلی وجود دارد که در بازار جهانی مدیریت ناوگان به طور مداوم در حال رشد است. به طور مثال، مدیریت ناوگان به شرکت اجازه می دهد که ناوگان خود را در طول فرآیند حمل و نقل مدیریت کند.مزایای استفاده از سیستم های مدیریت ناوگان برای کسب و کار شما می تواند: صرفه جویی در مصرف سوخت، بهره وری بیشتر از طریق نرم افزار مدیریت زمان، بهبود کیفیت خدمت به مشتری و افزایش رضایت کارکنان باشد که این موارد تنها برخی از مزایای مدیریت ناوگان است که به کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد داد.

 بهبود مدیریت زمان

مدیریت ناوگان با صرفه جویی در زمان، بهره وری را بهبود می بخشد، و با کمک تکنولوژی  GPS این امکان را فراهم میکند که مدیران  برنامه ریزی موثری برای پیش بینی ترافیک داشته باشند و مسیرها را بر اساس ترافیک تنظیم کنند.

مدیریت سوخت

یکی از بزرگترین مزایای مدیریت ناوگان، امکان کاهش هزینه ها از طریق قابلیت های مختلف است. اطلاعات سوخت، همراه با برنامه ریزی کارآمد مسیر، منجر به بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش زمان بیکاری می شود.سیستم های ردیابی نیز برای برنامه ریزی مکان های سوخت گیری مفید خواهد بود. یکی دیگر از مزایای مدیریت ناوگان این است که برخی از سیستم ها اطلاعات ترافیکی را ارائه می دهند که می تواند برای جلوگیری از اتلاف زمان و سوخت در ترافیک مفید باشد.

سرویس مشتری بهتر است

از طریق سیستم های ردیابی، مشتریان اطلاعات زمان واقعی را در مورد محل دارایی های (کالایی که در حال انتقال است) خود دریافت می کنند. علاوه بر این، با توجه به برنامه ریزی کارآمد، محموله خود را با خیال راحت و به موقع دریافت می کنند. این باعث افزایش رضایت کلی مشتری می شود و ممکن است منجر به مشارکت طولانی مدت شود، و این یعنی درآمد بلند مدت.

رضایت کارکنان

ادغام سیستم های مدیریت ناوگان مستلزم تعهد از سوی کارفرمایان و کارمندان است. یک جریان اطلاعات کارآمد برای اجرای موفقیت آمیز سیستم بسیار مهم است. این به این معنی است که ویژگی های سیستم مدیریت ناوگان باید به طور کامل به کارمندان داده شود.

مدیریت مزایا

هنگام پیاده سازی، یک سیستم ردیابی خودرو می تواند کار رانندگان را با کاهش میزان کار دستی و افزایش ایمنی هنگام رانندگی بهینه سازی کند.

کاهش هزینه های بیمه

گزینه پیشگیری از سرقت، به دلیل خطر کاهش سرقت، هزینه بیمه را کاهش می دهد. علاوه بر این، در دراز مدت، سیستم های مدیریت ناوگان ایمنی جاده ها را بهبود می بخشد و میزان تلفات را کاهش می دهد که هزینه های بیمه را کاهش می دهد.

صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری

با توجه به استفاده بهینه و کاهش استهلاک وسایل حمل و نقل، هزینه های مربوط به نگهداری وسایل نقلیه کاهش چشمگیری خواهد داشت.