امروز : پنجشنبه , ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، از ۷ فوتی و ۲۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در غرب تهران خبر داد.

واژگونی مرگبار اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۲۰ ظهر امروز (سه شنبه) در دانشگاه علوم و تحقیقات رخ داده است.مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، از ۷ فوتی و ۲۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در غرب تهران خبر داد.محمدرضا درآبادی، با اعلام این خبر، گفت: تاکنون ۷ نفر در اثر این حادثه فوت شده اند و ۲۸ نفر نیز مصدوم گردیده اند. وی از احتمال افزایش آمار فوتی ها خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران نیز گفت: این اتوبوس متعلق به دانشگاه علوم تحقیقات بوده و متخصص جابجایی دانشجویان به دانشگاه است که در انتهای بلوار سیمون بولیوار، دچار واژگونی شده است. وی افزود: تمامی مصدومان و فوتی ها از داخل اتوبوس خارج شده اند و نیروهای آتش نشان نیز در حال امدادرسانی هستند.

ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درباره دلیل این حادثه گفت: به گفته شاهدان عینی، راننده این اتوبوس دچار سکته شده و کنترل اتوبوس را از دست داده و همین موضوع سبب واژگونی اتوبوس شده است. به گفته او، در حال حاضر دانشجویان در حال انتقال به بیمارستان هستند.

علت واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان علوم و تحقیقات در دست بررسی است

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور پایتخت در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات تهران اظهار داشت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی بعد از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله برای بررسی علت حادثه در محل حضور یافتند. وی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس راهور در حال بررسی علت حادثه فوق هستند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه دانشگاه علوم تحقیقات خبر داد، تعداد جانباختگان در مجموع به ۸ نفر رسید.

 

متاسفانه اخبارها در ایران برپایه اعلام است نه اجبار اجرایی شدن و در این میان صاحبان ناوگان های عمومی هستند که همیشه متضرر می شوند.  زمانی که خبر اعلام شد که رانندگان وسایل نقلیه عمومی فقط باید روزانه 8 ساعت کار کنند اگر نظارتی بر روی میزان کار کرد رانندگان انجام می شد دیگر حوادثی مشابه واژگونی اتوبوس دانشجویان اتفاق نمی افتد و یا حداقا کمتر شاهد چنین اتفاقهایی بودیم.

با نظارت بر نحوه رانندگی رانندگان وسایل نقلیه عمومی و بررسی ساعت کارکرد خودرو ها و رانندگان، خستگی و فشار کاری کمتری بر روی رانندگان خواهد بود. با استفاده از سیستم مدیریت ناوگان میتوان اطلاعات دقیقی از سلامت خودرو ها و میزان ساعت کارکرد رانندگان به دست آورد. درست به همین خاطر است که بارها و بارها از شرکت ها وسازمانهای خصوصی و دولتی درخواست کردیم راهکار تعمیر و نگهداری خودروها و راهکار رانندگی مطمئن را مورد استفاده قرار بدهند.

در این خبر علت واژگونی اتوبوس سکته قلبی راننده اعلام شده است که متاسفانه موردی است که قابل پیش بینی نیست و نمیتوان از آن جلوگیری کرد ولی اگر فشار کمتری( در هر مسئله ایی چه کاری و چه فشار های روحی و عصب) بر روی این راننده عزیز قرار می گرفت ایشون الان درمیان ما بودن و 8 دانشجو دیگر هم از دنیا نرفته بودند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: متاسفانه اتوبوس حامل دانشجویان در شیب دانشگاه بوده که به پایه بتنی برخورد می‌کند و این علت افزایش کشته‌شدگان بوده است.

سردار محمدرضا مهماندار در خصوص آخرین وضعیت حادثه اتوبوس دانشجویان که ظهر امروز به وقوع پیوست، گفت: بلافاصله بعد از این حادثه، همکاران بنده در پلیس در محل حادثه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حادثه در معابر دانشگاه آزاد و دقیقا در محوطه داخلی بوده است، گفت: این معابر در شیب بوده است به همین منظور جابه جایی دانشجویان توسط پیمانکار بوده است.

سردار مهماندار تصریح کرد: اتوبوس به سمت جنوب دانشگاه در حال حرکت بوده است و حدود نود متر در فضای سبز طی می کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه توقف اتوبوس در شیب کار سختی بوده است، گفت: متاسفانه پس از این حادثه، اتوبوس با تاسیسات آب که از جنس بتنی بوده است برخورد می کند و بخش عمده ای از زیر اتوبوس از بین می رود و انتهای اتوبوس فقط سالم باقی مانده است.

وی ادامه داد: علت افزایش کشته شدگان همین برخورد با پایه بتنی بوده است. البته همکاران بنده مشغول بررسی دقیق حادثه هستند و همکاری‌ها با مسئولان قضایی هم در این رابطه ادامه دارد.

 

منبع: مهر