امروز : سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

لیست اخبار

کاهش قیمت ناگهانی در بازار خودرو

مصوبه اخیر مجلس در مورد واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت باعث شد تا قیمت خودرو در بازار با روند کاهشی روبه‌رو شود، از این رو قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در حال ریزش است و خریداران برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند.

دلایل عجیب گرانی خودرو

خودروسازان به بانک شغل دولت و مجلس تبدیل شده‌اند و هرگاه هر مسئولی احساس ‏می‌کند که نیاز به کسب محبوبیت بیشتری دارد به سراغ خودروسازان می‌رود تا آنها را مجبور به جذب نیروی بیشتر کند. این ‏استخدام‌های سفارشی همگی منجر به پا

جنجال خرید خودروهای لوکس با پول معلمان

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام تعدادی از متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

قیمت‌ها برای همیشه از بازار مجازی خودرو حذف می شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین با اشاره به کمبود تقاضا در بازار، گفت که در حال حاضر برای خودروهای داخلی تفاوت قیمت حدود چهار میلیون تومانی بین قیمت بازار و قیمت‌های درج شده در سایت‌های اینترنتی وجود دارد و ا

برای تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت فرصت بدهید

سخنگوی فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت باید از افراد کاردان استفاده کند تا از طریق بازبینی و تغییر سیاست‌های فعلی، بازار خودرو را به آرامش برساند.

کاهش قیمت خودرو در بازار کشور

طی هفته‌های گذشته افرادی اقدام به خرید خودرو با قیمت بالا کردند و در اکنون حاضر به فروش آنها نیستند و منتظرند قیمت‌ها دوباره افزایش یابد از طرفی خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند.

تعیین سقف قیمت‌گذاری خودرو

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص پنهان‌سازی قیمت خودرو از سایت‌های آگهی گفت: قرار است برای قیمت‌گذاری در سایت‌های آگهی سقفی تعیین شود و در صورت اعلام رقم بالاتر در آگهی نشان داده نشود.

سبقت خودروهای خارجی از قیمت مسکن

این روزها بازار خودرو با حضور پررنگ واسطه‌ها و فراز و نشیب شدید قیمت خودروهای شناخته می‌شود. اتفاقی که از محدوده بازار داخلی پا را فراتر گذاشته و با شدت بیشتری به بازار خودروهای خارجی رسیده است.

تغییر قیمت پراید بعد از این اتفاق

درحالی‌که برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان از کاهش قیمت خودرو در بازار، در پی حذف قیمت‌گذاری سایت‌ها خبر می‌دهند، بررسی‌ها نشان می‌دهد بهای پرخریدارترین و پرتیراژترین خودروی ایرانی تغییر چندانی را نسبت به روزهای قبل تجرب

عدم حذف قیمت خودرو از سایت‌ها

حدود یک هفته پیش بود که با هدف آنچه که کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو خوانده شد، مقرر شد تا قیمت‌ها از سایت‌های آگهی دهنده حذف و اطلاع از آن منوط به تماس تلفنی شود؛ تصمیمی که البته از سوی بسیاری از سایت‌های آگهی دهنده رعایت ن

قیمت‌ جعلی برای خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با فضای مجازی و سایت هایی که قیمت‌های جعلی را اعلام می کنند برخورد شود و مردم باید قیمت ها را از شرکت های خودروساز رصد کنند و قیمت های آنها را معیار قرار دهند.

قیمت خودرو ثابت می شود

حذف قیمت خودرو از سایت‌های فروش یکی از راهکارهایی بود که در چند روز گذشته برای کنترل قیمت خودرو اجرا شد. برخی متولیان بازار خودرو معتقد بودند که سایت‌ها عامل قیمت‌گذاری شده‌اند که این موضوع خود دلیلی برای افزایش قیمت‌ها شده ا

توافق تازه دولت و مجلس بر سر بنزین

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته در جلسه غیرعلنی امروز مجلس مقرر شد کارت‌های سوخت به منظور جلوگیری از قاچاق بدون سهمیه‌بندی و با قیمت هر لیتر هزار تومان احیا شود.

داخلی‌سازی خودروهای چینی

معاون وزیر صمت با اشاره به الزام خودروسازان چینی مبنی بر افزایش سطح داخلی‌سازی خودروهای تولیدی در ایران، گفت:داخلی‌سازی خودروهای خارجی تولیدی در ایران از جمله چینی‌ها، حداقل باید ۲۰ درصد باشد.

باند مافیایی در بازار خودرو

برخورد با قیمت گذاری های کاذب در برخی سایت ها موجب شد تا رسانه ها از کاهش قیمت خودرو خبر دهند. این در حالی است که هنوز این بازار بشدت متاثر از فعالیت های دلالان و سودجویان است.

سهمیه بندی بنزین به زودی اجرایی می شود

کسانی که که خودرو دارند و در خیابان ها تردد می کنند در حال صرف هزینه هستند. باید به سمت واقعی کردن قیمت ها حرکت کنیم که این گامی رو به جلو است برای اینکه در حق افرادی که خودرو ندارند

بازار خودرو در هرج و مرج

پدیده‌ای به اسم کپی پول آمده به طوری که برخی افراد که وابسته به نمایندگی‌ها هستند هر خودرویی که بخواهید را ظرف یک هفته صفر کیلومتر و سند دست اول کمپانی تهیه می‌کنند.

تعیین قیمت خودرو در اختیار مدیران خودروسازی!

وقتی سازمان حمایت به عنوان یکی از معاونت های وزارت صنعت با محاسبه دقیق قیمت پراید را 38 تا 39 میلیون تعیین می کند چرا باید عده ای نسبت به این قیمت ها اعتراض داشته و خواستار پرداخت قیمت های سال 96 شوند.

بازار خودرو و این همه جذابیت

اگر دولت نمی‌خواهد منابع مالی زنجیره خودروسازی را از ناحیه پرداخت تسهیلات تجهیز کند، باید اجازه دهد تا خودروسازان فرمول ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار را در قیمت محصولات خود اعمال کنند.

فعلاً خودرو نخرید

یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مجلس در سال 92 با تصویب قانون نظام صنفی، مداخله دولت در بازار را کاهش داد و خودتنظیمی را به بازار و بخش خصوصی واگذار کرد.

خاک خوردن ۱۰۵ هزار خودرو ناقص در کارخانه‌ها

یک مقام مسئول در وزارت صنعت با تأکید براینکه به وزیر القا کرده‌اند که افزایش قیمت خودرو آن هم در این شرایط به نفع جامعه نیست، گفت: آزادسازی قیمت خودرو خطراتی را به دنبال دارد اما باید انجام شود.

تورم عجیب در بازار خودرو

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران می گوید: افرادی که خودرو دارند، قیمت های سلیقه ای می دهند، اگر خواهان کاهش التهاب در بازار خودرو هستیم باید خودرو به اندازه کافی در بازار موجود باشد.

قیمت‌های جدید تحویل خودروها

برخی مشتریان دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا که در زمان‌های مختلف اقدام به پیش‌خرید محصولات این دو شرکت کرده‌اند، به قیمت‌های اعلام‌شده برای تحویل این خودروها اعتراض دارند.

سرنوشت پیش‌فروش‌های جدید

با وجود آنکه خودروسازان بزرگ کشور با انبوهی از تعهدات معوق مواجهند، از هفته گذشته اعطای مجوزهای جدید پیش‌فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز و به‌نظر می‌رسد این روند طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

دلایل ارزان نشدن خودرو

یکی از دلایل ارزان نشدن قیمت خودرو منافع دولت است: اگر چه دولت خود مدعی آزادسازی قیمت بوده و حتی با همین ایده شورای رقابت را از قیمت‌گذاری کنار گذاشت اما هم اکنون این ایده را با منافع و وجهه اجتماعی خود همسو نمی‌بیند.

40 درصد قیمت خودرو کاهش میابد اگر

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: افزایش قیمت هم در محصولات داخلی و هم خارجی داشته‌ایم. برای جلوگیری از ایجاد بازار آشفته باید عرضه به‌صورت مناسب انجام شود ضمن این‌که اگر حتی اسمی از آزادسازی واردات بیاید قیمت‌ها ۴۰ درصد افت می&zw

افزایش مجدد قیمت خودروها

بدلیل هیجانی شدن بازار خودرو توسط دلالان، قیمت خودروهای داخلی روند صعودی به خود گرفته و به طور مثال خودروهایی مانند پارس اتوماتیک و 207 اتوماتیک با مدل 98 بدلیل کمبود در بازار با قیمت‌های 155 و 165 میلیون تومان قیمتگذاری شدند که نشان از آشفتگی م

انتشار آمار تولید خودروسازان کشور

در آمار منتشره، سه خودروساز بزرگ کشور در مجموع ۷۹۸ هزار و ۹۲۸ دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رسانده‌اند، حال آنکه در سال ۹۶ موفق به ثبت تیراژی بیش از یک میلیون و ۳۱۶ هزار دستگاهی شده بودند.

کمپینی در راه است

به‌طور حتم نخریدن خودرو و راه‌اندازی کمپینی دیگر، جز به خطر انداختن هزاران شغل و بیکاری کارگران و رکود در دومین صنعت کشور که در زمره صنایع پیشرو نیز محسوب می‌شود، نتیجه دیگری در برنخواهد داشت

مناطق سیل زده و خودروهای آمیکو

به منظور تسهیل در کمک رسانی، چهار دستگاه خودروی پیکاپ آمیکو و همچنین 10 دستگاه کامیونت در مسیرها و مناطق صعب العبور استان های خوزستان و لرستان برای توزیع محموله ارسالی از هلال احمر فرستاده شده است.

رتبه صنعت خودروی ایران در جهان

نگاهی به گزارش انجمن جهانی خودروسازان نشان می دهد صنعت خودرو ایران در سال 2018 با افتی 40 درصدی هفت پله سقوط کرده و تنها توانست ۹۰۹ هزار دستگاه تولید داشته باشد.

سهم دولت در افزایش قیمت خودرو

سهم دولت از افزایش قیمت خودرو چقدر می باشد؟ طبق روالی معمول در آغازین روزهای سال جدید، بسیاری از نمایندگی‌ها در انتظار لیست قیمتی شرکت‌های خودروساز می‌مانند، لیستی که از آن به‌عنوان هزینه‌های دولتی یاد می‌شود و خودروس

چرا با افزایش قیمت خودرو، تقاضا بالا رفت؟

روند غیرمنطقی بازار خودرو در سال گذشته به‌گونه‌ای بود که بسیاری آن را خاص ایران می‌دانستند؛ بازاری که با افزایش قیمت، شاهد سرازیری تقاضا می‌شد. یک کارشناس صنعت خودرو عامل ایجاد این معما را وجود حجم بالای نقدینگی در دست عده‌ای

کنترل قیمت بنزین یا تشدید تحریم ایران؟

بلومبرگ با اشاره به این که رئیس جمهور آمریکا در دو راهی کاهش قیمت بنزین در داخل و تشدید تحریم نفتی ایران قرار گرفته نوشت: اگر ترامپ بخواهد فشار بر ایران را بیشتر کند، با مشکلاتی روبه رو می شود .

رانا پلاس به بازار خودرو ایران وارد می شود

رانا پلاس به عنوان مدل فیس لیفت شده Runna خواهد بود که توسط گروه صنعتی ایران خودرو به زودی به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه تصاویر و مشخصات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

ممنوعیت واردات خودرو به کشور، حق انتخابی که از بین می رود

اینکه خودروسازی کشور حالت انحصاری پیدا کرده است یا به دلیل دخالت و انحصارطلبی دولت بوده و یا یک گروه خاص، انحصار طلبی نموده و صنعت خودرو را به این شکل درآورده اند وگرنه باید یک فضای باز را برای خودرو متصور بود و از حالت انحصاری خارج شد.

جریمه های جدید برای ورود به محدوده طرح ترافیک

در سال ۹۷ زمان ورود به دو محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد یکسان شد و به این ترتیب تهرانی‌ها برای ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک بین ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ محدودیت‌هایی داشتند.

سرنوشت بازار خودرو بعد از عید

بازار خودرو پس از تعطیلات نوروز شاهد چه اتفاقاتی خواهد بود؟ آیا ممکن است بعد از تعطیلات عید قیمت خودرو شاهد نوساناتی باشد؟ چه مولفه‌هایی در این مورد می‌توانند به پیش‌بینی بازار کمک کنند؟

راه تغییر پراید ۲۲ میلیونی، به ۵۰ میلیون تومانی

اگر هر گروه بخواهد به صورت خودسر قیمت خودرو را افزایش دهد کنترل قیمت‌ها در بازار از دست خارج می‌شود، لذا هر گونه افزایش قیمت باید از سوی مجمع قیمت‌گذاری یعنی شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده انجام شود

پراید در یک سال چقدر گران شد؟

فواره قیمت ها در بازار خودرو حالا سرازیر شده است، پراید ۱۱۱ از قله ۵۲ میلیون تومان حالا به محدوده ۴۶ تا ۴۷ میلیون تومان پانهاده و یکی از بالاترین کاهش قیمت ها را در کارنامه خود تجربه کرده است.

افزایش قیمت محصولات سایپا حقیقت دارد؟

گروه خودروسازی سایپا هرگونه افزایش قیمت محصولات خود را تکذیب و اعلام کرد این شرکت هیچ‌گونه افزایشی در قیمت محصولات خود در طرح فروش فوری و پیش‌فروش اسفندماه، اعمال نکرده است.

توقیف خودرو‌های دارای جریمه در نوروز!؟

رئیس پلیس راهور کشور افزود: رانندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی راهور ۱۲۰ می‌توانند جریمه‌های خود را به صورت الکترونیک پرداخت کنند

افزایش قیمت خودرو با هزار و یک دلیل تکراری

آیا واقعا اعلام دلایل نخ نما شده ای مثل بی‌ثباتی نرخ ارز در کنار تحریم‌ها و حضور گسترده دلالان در بازار را می توان به عنوان دلایل واقعی این آشفتگی بی سابقه در بازار خودروی کشور دانست ؟

دلیل افزایش قیمت خودرو مشخص شد

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر ناشی از سرازیر شدن نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار چهارچرخ‌ها است چراکه بسیاری از متقاضیان خرید نیازی به این محصول ندارند.

پراید را گران نکردیم!

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: این گروه با اجرای طرح فروش فوری اسفندماه همزمان با افزایش تولید و تسریع در تحویل خودرو به مشتریان، تلاش می‌کند بازار شب عید را متعادل کرده و قیمت محصولات خود را به‌صورت باثبات و پایدار نگه دا

بخشنامه سایپا در خصوص تحویل خودرو با مدل 98

با توجه به مشکلات پیش آمده در شماره گذاری و تخصیص خودرو با مدل 1398 تا پایان سال جاری، مشتریان می توانند با مراجعه به سایت سایپا، زمان تحویل خودرو و صدور فاکتور فروش را به سال بعد موکول کنند.

اولویت خرید خودرو در طرح های فروش نقدی

وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید برای فروش نقدی خود سازوکار جدیدی در نظر گیرند تا این خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد؛ در واقع اولویت خرید در این طرح‌‌ها با افرادی باشد، که طی دو سال گذشته خودرو نخریده‌اند.

دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو چیست؟

بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. عدم تحویل خودروهای پیش‌فروش شده و افزایش بی‌محابای قیمت‌ها، صدای مشتریان این بازار را درآورده است.

کاهش ۷ میلیونی قیمت خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو‌های داخلی نسبت به هفته گذشته با کاهش یک تا ۷ میلیون تومانی روبرو بوده است، گفت: هیجان بازار خودرو فروکش کرد.

کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید

شرایط به گونه ای رغم خورد که در سال جاری قطعه سازان مجبور شدند با قیمت های بالاتری قطعه تولید کنند و برای حفظ سرمایه می بایست مبلغ قرار داد خودروسازان را متعادل سازند که این روند قطعا افزایش قیمت خودرو را منجر می شود.