سوالات متداول

اگر سوالی دارید که در تماس با همکاران بخش فروش و یا پشتیبانی فراموش کرده اید آن را بپرسید و یا اگر امکان تماس تلفنی را ندارید و ترجیح میدهید که سوالتان را به صورت کتبی دریافت کنید، بخش پرسش و پاسخ سایت در خدمت شماست، فقط کافیست سوال خود را در فرم سمت راست صفحه وارد کنید، کارشناسان ما در یک مدت زمان کوتاه به سوال شما پاسخ خواهند داد.

با سلام، در منوی برنامه ریزی زیر شاخه سفارش جدید بعد از پر کردن اطلاعات سفارش در قسمت برچسب با تایپ هر هشتک و زدن اینتر هر هشتکی که وارد کردید اعمال میشود. و نیازی به وارد کردن # نیست.
با سلام، در منوی گزارشات میتوانید گزارش شخصی سازی خود را از طریق فایل PDF و اکسل به نرم افزار درون ریزی کنید.
با سلام از منوی سمت راست صفحه وارد تب برنامه ریزی شوید و زیر شاخه سفارش جدید را انتخاب کنید. از این طریق میتوانید یک سفارش جدید ایجاد کنید.
نرم افزار و سخت افزار خاصی نیاز نیست و شما با همان امکاناتی که نرم افزار ویالون در اختیارتان قرار میدهد و با تهیه اکانت لجستیک نرم افزار ویالون میتوانید از App لجستیک استفاده کنید. و فقط با نصب GPS بر روی خودرو میتوان هم از نرم افزار ویالون استفاده کنید و هم از نرم افزار لجستیک
خیر،‌ شما میتوانید با خیال راحت از ردیاب بر روی ناوگان خود استفاده کنید، کارکرد دزدگیر و ردیاب کاملاً متفاوت و جدا از هم است.
روش عمومی کالیبراسیون برای FLS آنالوگ (سنسور سطح سوخت): کالیبراسیون اندازه گیری و صحت وسیله اندازه گیری در مطابقت با مرجع تایید شده می باشد. مخزن را کاملا خالی کنید. اطمینان حاصل کنید که باطری وسیله نقلیه شارژ شده و در عرض چند ساعت صاف نمی شود. FLS را به طول لازم برش دهید و آن را در مخزن نصب کنید. انتقال داده برای ورودی لازم را فعال کنید (برای مثال Ain1). توصیه می شود برای انتقال داده های مکرر (مانند یک بار در 10 ثانیه، به عنوان مثال). یک جدول برای جدول کالیبراسیون آینده ترسیم کنید. دو ستون وجود خواهد داشت - 'Liters' و 'Volts' و تعداد زیادی ردیف به عنوان بخش هایی که مخزن شما را به (+ O لیتر ردیف) تقسیم می کنید. زمان آغاز عملیات را بنویسید. حجم مخزن خود را به 10-30 قسمت تقسیم کنید. بخشی از سوخت را پر کنید و هر بار سطح سوخت فعلی را در مخزن خود را به جدول کالیبراسیون خود بنویسید. 2-3 دقیقه بعد از هر بخش جدید صبر کنید. ادامه تا مخزن پر است در نتیجه ستون اول جدول شما ('Liters') پر خواهد شد. کار در رایانه وارد شوید به Wialon بروید و به پنل پیام ها بروید. پیام های درخواستی از واحد برای دوره کالیبراسیون. ستون دوم جدول کالیبراسیون ('Volts') را پر کنید. نقطه صفر را فراموش نکن. پویایی تغییرات ولتاژ را می توان از طریق جدول پیام ها خود و یا از طریق نمودار پارامتر (دکمه برای تغییر بین جدول و نمایش نمودار در بالا قرار دارد) تجزیه و تحلیل می شود. اگر پیام های زیادی وجود دارد، فراموش نکنید بارگذاری صفحات بعدی. بر اساس داده های جمع آوری شده، یک سنسور در خواص واحد در برگه Sensors ایجاد کنید. داده ها را از جدول کالیبراسیون به جدول محاسبه جادوگر وارد کنید. اختیاری اضافه کردن دو امتیاز بیشتر با مقادیر بیش از حداکثر و حداقل. این باعث می شود که نمودار بهتر شود. برای مثال، اگر جدول کالیبراسیون شما بین 1.2 تا 4 ولت باشد، یک نقطه 1 ولت = 0 لیتر و نقطه دیگر 5 ولت = حداکثر لیتر اضافه کنید. هنگامی که تمام داده ها در جدول جابجایی جادوگر هستند، دکمه «ایجاد جدول محاسبات» را فشار دهید. سپس به تب 'نمودار محاسبه' بروید و دکمه 'Refresh' را فشار دهید تا نتیجه کار شما را برآورد کند. در صورت لزوم، به جادوگر بازگردید، زمینه های ویرایش کنید و جدول جدید و چت جدید ایجاد کنید. اختیاری، تعریف حداقل مقدار (متفاوت از صفر) در جدول جدول محاسبات (به عنوان مثال، 1 ولت). این ممکن است در جلوگیری از کشف سوخت نادرست در هنگام خاموش کردن باتری کمک کند. سنسور را فشار دهید تا دکمه OK را ذخیره کنید. سنسورهای سطح سوخت را در تبادل سوخت محاسبه خواص واحد فعال کنید. برای FLS دیجیتال، روش مشابه است اما با ویژگی های زیر: پس از برش FLS (قبل از کالیبراسیون!)، آن را به پیکربندی وصل کنید و از دو نقطه صفر و حداکثر را بخوانید. 0 از سنسور گرفته شده در هوا گرفته شده است، حداکثر از سنسور کاملا متفرق گرفته شده است. این بدان معنا نیست که شما باید کاملا مخزن را خالی کنید و بکشید. شما می توانید به سادگی یک بخش بسته شده از یک لوله فاضلاب یا یک ظرف / ظرف دیگر استفاده کنید. برای صرفه جویی در وقت، مراحل 3 تا 7 را می توان با موارد زیر جایگزین کرد. سنسور خود را به یک لپ تاپ وصل کنید. داده های ورودی به جدول کالیبراسیون با هر بخش جدید سوخت.
این سنسور به صورت پیش فرض در بخش مدیریت نرم افزار ویالون فعال است و شما برای گزارش گیری از آن فقط کافیست یک گزارش جدید برای تعداد دفعات باز و بسته شدن درب خودرو تعیین کنید. با بررسی این گزارش شما این امکان را خواهید داشت که مدت زمان باز بودن درب خودرو را هم بررسی کنید و این به این معناست که با باز شدن درب خودرو فرصتی برای خروج کالا وجود داشته است یا خیر
شما پیش از استفاده از امکانات نرم افزار لجستیک به یک نرم افزار مدیریت ناوگان احتیاج دارید، در واقع لجستیک خدمتی است که به نرم افزار مدیریت ناوگان ویالون اضافه شده است.
هزاران گزارش کاربردی و مدیریتی که تمامی این گزارشات شامل جزئیاتی از تغییرات و تخلفات خودرو و راننده می باشد. گزارشاتی شامل: گزارش رکوردهای ثبت شده، گزارش زمان های توقف و محل توقف، گزارش تخلفات سرعت، گزارش انحراف از مسیر ویزیت، گزارش تردد و ورود/خروج محدوده های جغرافیایی، گزارش دماهای غیر مجاز (خودروهای یخچال دار). در نظر داشته باشید که این گزارشات را میتوانید با یکدیگر ترکیب کنید و یک گزارش جدید نسبت به نیاز خود تعریف کنید.
تعیین مصرف سوخت توسط ریاضی از انجایی که مکانیزم ریاضی مصرف براساس مقادیر حسگر احتراق استوار است نسبتها و عملیات آن را برسی کنید.البته ممکن است چنین حسگری برای شما ایجاد نشده باشد یا ممکن است در نسبتهای به ازای مصرف سوخت ذکر شده باشد . در صورتیکه فاقد احتراق باشد در این صورت میتوانید یکی از روشهای زیر استفاده کنید : روش اول؛ یک حسگر مجازی احتراق ایجاد میکند توصیه میکنیم از میانگین سرعت و میزان پارامتر ان را استفاده کنیم . روش دوم : حتی اگر یک حسگر احتراق در واحد هم نصل نکرده باشید یا از نام پارامتری که مسئول احتراق است اطمینان ندارید در پارامترهای دستگاه ممکن است برخی از ویژگی های مربوط ب عملکرد موتور وجود داشته باشد. برای استفاده از ان دو پیام واحد را باهم مقایسه کنید :یک پیام هنگامیکه احتراق به احتمال قوی غیر فعال است و دو وقتی این احتمال فعال است .مثال،در یک فاصله زمانی طولانی واحد تقریبا مجموعه پارامترهای زیر را ارسال میکند. پارامترهایی که به وضوح نامنسجم هستند hdop (دقت ) دشوار است برای تعیین منظم بودن odo (کیلومتر شمار نسبی) lBs (سطح سیگنال) و غیره و پارامتر j1108برای این واحد به نظر میرسد بیشتر احتمال دارد زیرا در طول پارکینگ شب تغییر نمیکند به عنوان یک قاعده همچنین ممکن است از pwr-ext استفاده کنید و ایا جرقه دیجیتال است؟شما میتوانید تغییرات ارزش ها را در بلوک 1/0را دنبال کنید و بیشتر در بخش ورودی ها و خروجی ها را ببینید. روش سوم ؛ اگر قبلا سوکت را وصل کرده باشید پارامتر ان را با استفاده از روش فوق توضیح داده یا از دستور العمل سازنده پیدا کنید . چرا محاسبات ریاضی ارزش های عظیمی را نشان می دهد؟ دلایل ممکن ؛در برخی موارد سیستم ممکن است در نظر بگیرد که در طول و بازده زمانی بدون هیچ پیامی از واحد احتراق ان روشن بود مقدار بیش فرض ثانیه o را در گزینه حداکثر فاصله بین پیام هارا در برگه پیشرفته خواص واحد تنظیم کنید. تاثیر گزینه در محاسبه سوخت در اسناد و مدارک شرح داده شده است چند حسگر موتور تولید میشود .ارزش های خود را برسی کنید .ساده ترین راه برای ارزیابی ان این است که در گزارش یک نمودار ساده با یکی از منحنی های مصرف سوخت توسط ریاضی ایجاد کنید .چگونه باید ضریب را ایجاد کنیم و جدول محاسبه را پر کنیم ،اگر میخواهیم میزان مصرف را با 3ث لیتر در هر 10 کیلومتر در جدول بگیرم الگوریتم عددی را در گزارش نشان نمیدهد بلکه ان رااز بین پیام ها تحلیل میکند بنابراین شما میتونانید روش محاسبه ای را که برای شما مناسب است نشان میدهد به عنوان مثال به روش زیر میتوانید تعداد را ب صورت تقریبی به محاسبات قبلی تقسیم کنید یک سنسور احتراق با پارامتر سرعت متوسط بین دو نقطه ایجاد کنید (سرعت +#سرعت)const 2 اگر شما از قبل دارید نیازی به ایجاد دیگری ندارید مصرف 3.3لیتر در گزینه مصرف لیتر /ساعت در خواص سنسور به طور کلی براساس اکثر خودروسازان مصرف در حالت خاموش در ساعت تقریبا برابر با مصرف هر 10 کیلومتر است یعنی33/3.3=10 در این کاسه یک سنسور کارایی موتور ایجاد کنید مقدار ان نشان میدهد که چگونه تعداددفعات بیشتر یا پایین تر مصرف سوخت واحد در مقایسه با مصرف در حالت خاموش است.از پارامتر سرعت #سرعت cost20 استفاده کنید،به هر حال ان هماهنگ نیست در برخی از فواصل مصرف بیشتر است در برخی موارد کمتر است نتیجه نهایی تقریبا درست است اما به طور کامل نیست.مسافت پیموده شده در Gpsدرگزارش منحنی سیاره ارتفاع،عرض و طول جغرافیایی را در نظر میگیرد .تعداد دریافتی در مصرف بالا مسافت پیمایشی را نسبت به سرعت به زمان میدهد.در نتیجه اغلب دقیقترین دادهای داده ارسال شده توسط واحد دقیق تر نتیجه خواهد داد. اگر یک سنسور احتراق وجود دارد این مقدار کمی بالاتر از سوزش مجازی خواهد بود(با توجه به سرعت متوسط)از انجایی که خاموش بودن نیز در نظر گرفته میشود .چگونه میتوان مصرف سوخت را تعیین کرد اگر میدانستم که چقدر میزان مصرف ان در شهر استوچقدر از ان خارج از شهر؟فرض کنیم که مصرف سوخت در چرخه شهری 10 لیتر /100کیلومترو 7 لیتر /100کیلومتر در چرخه حومه است.یک سنسور احتراق ایجاد کنید همانطور که در مثال بالاوبرای مصرف در حالت خاموش1 لیتر /ساعت تنظیم کنید .متوسط مصرف در چرخه شهری 36 کیلومتر در ساعت و در حومه شهر 80 کیلومار در ساعت است.این واحد با فاصله زمانی 100 کیلومتر رانندگی با سرعت 36 کیلومتر /ساعت در 2.8 ساعت را پوشش میدهد. 2.8/10 لیتر=3.57بگذارید ارزش ضریب افزایش راهنگام حرکت در شهر محاسبه کنیم 1/3.57=3.57 در نتیجه یک محاسبه مشابه برای چرخه حومه ضریب برابر با 5.6 را بدست میاوریم یک سنسور کارایی موتور ایجاد کنید با در نظر گرفتن این واقعیت است که واحد نمیتواند سوخت کمتر مصرف کند در حالی که در حالت خاموش و قبل از شروع حرکت ایستاده است.بعنوان پارامتر ما از سرعت متوسط سرعت#سرعت استفاده میکنیم ودر جدول محاسبات به صورت دستی یا با استفاده از جدول جابجایی جادویی را پر میکنیم توجه داشته باشید که اخرین جفت نقاط این است که چگونه سیستم قبل از ان محاسبه شده مصرف سوخت برای سرعت بالای 80 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شد شما نمیتوانید از این روش استفاده کنید و برخی از نقاط را تغییر دهید همچنین '3' در این مثال حداقل سرعت از اشکارساز سفر واحد است در نتیجه این پارامتر میتواند برای واحد شما متفاوت باشد. نتیجه:در مثال ما مصرف متوسط برای واحد محاسبه شده است .این مقدار به نسبت سرعت و زمان بین پیام ها محاسبه شده و با توجه به ارزش عملیات وسیله نقلیه .چنین ارزش مصرفی کجاست ؟الگوریتم چگونه کار میکند ؟در محاسبه ریاضی مصرف سوخت به طور جداگانه برای هر جفت یک پیام محاسبه میشود الگوریتم زیر استفاده میشود وضعیت هر سنسور موتور (موتور احتراق سنسور موتور ساعت مطلق ونسبی در پیام فعلی تعیین میشود .برای سنسورهای عملیاتی مقادیر نشان داده شده را در زمینه مصرفی l/hاز خواص انها خلاصه میشود مقدار سنسورهای کارایی موتور محاسبه میشود مقادیر دریافت شده براساس فرمول k1+ و.. جمع میشوند و محاسبه میشود .مقادیر دریافت شده براساس فرمول k1+......جمع میشوند و به این ترتیب ضریب شکل میگیرد .اگر مجموع ضرایب کمتر از 0یا نامعتبر باشد ضریب کل 1 خواهد بود .برای تعیین مصرف سوخت فعلی واحد مقدار از نقطه 2با مقدار نقطه 4 ضرب میشود مقدار از پیام قبلی تا زمان فعلی با مقدار از نقطه 5ضرب میشود .مصرف برای هر جفت پیام بود.برای تعیین مصرف سوخت فعلی واحد،مقدار از نقطه 2با مقدار نقطه 4 ضرب میشود .مقدار از پیام قبلی تا زمان فعلی با مقدار از نقطه 5 ضرب میشود مصرف برای هر جفت پیام برای فاصله مشخص شده جمع شده است و به همین ترتیب مصرف سوخت توسط ریاضی محاسبه میشود .مصرف توسط نرخ ها کجاست؟در حال حاضر این گزینه در برگه پیشرفته است چگونه ضریب فصلی در حال حاضر محاسبه میشود ؟به عنوان یک قانون ضریب فصلی مصرف سوخت را افزایش میدهد.به عنوان مثال مصرف در زمستان 30% بالاتر از مصرف در تابستان است .فرض کنیم که زمستان در اب و هوای شما از 1 دسامبر تا 1مارس است .یک سنسور کارایی موتور را با پارامتر time ایجاد کنید .d با توجه به تعداد روزهای سال تاریخ خود را مشخص کنید دقت بالا واجب نیست یکسال ممکن است یک جهش و خودفصل ممکن است طولانی تر یا کوتاهتر باشد .مثلا برای دوره ایی ک در بالا ذکر شده اعداد تقریبا 334و 59هستند .یک جدول محاسبه را در تصویر زیر مشاهده کنید . زمان پارامتر موجود درهر پیام از هر دستگاه است وسیستم به صورت خودکار براساس ان محاسبه میشود به همین ترتیب با شروع فصل 30 درصد به صورت خودکار به مصرف سوخت اضافه میشود .چگونه محاسبه دقییق و تقریبی راانجام دهیم ؟ یک نتیجه دقیقتر میتواند بدست اید .مثلا اگر سنسور دمای محیط با محاسبه افزایش هنجارهادرشرایط خاص وجود داشته باشد .یک نتیجه دقیقتر میتوان بدست اورد مثلا اگر یک سنسور دمای محیط با محاسبه افزایش هنجارها در شرایط خاص وجود داشته باشد .انها برای محاسبه انطباق دادهای سوخت با توجه به شرایط مختلف لازم هستند انواع مختلف اجزا رژیم های دما شرایط عملیاتی مسافت پیموده شده خودرو و وضعیت فنی خودرو و وضعیت فنی ان مصرف کنندگان سوخت چندگانه در همان واحد برای این ویژگی ها معرفی شد ؛انها برای محاسبه انطباق دادهای سوختی با توجه به شرایط مختلف لازم هستند انواع مختلف اجزا ؛دما و شرایط عملیاتی مسافت پیموده شده خودرو و وضعیت فنی ان مصرف کنندگان سوخت چندگانه در همان واحد شتاب /ترمز چرخش موتور
شما با نرم افزار ویالون امکان ردیابی و گزارش گیری دارید اما با کمک نرم افزار لجستیک وابسته به نرم افزار ویالون میتوانید سفارشات را بررسی کنید و در کاهش زمان و هزینه تحویل کالا موثر باشد.
با سلام، زمانی میتوان دو نرم افزار را با هم مقایسه کرد که آن دو نرم افزار کارایی مشابه داشته باشند، اما کارایی و بهره وری از نرم افزارهای ویالون و لجستیک با یکدیگر متفاوت است و در واقع لجستیک زیر مجموعه ایی وابسته به نرم افزار ویالون است که جهت بهبود فرایند توزیع و پخش مجموعه ها بسیار کاربردی است.
با سلام، تمام اکانت های شرکت گیتی گستر برای نرم افزارهای اصلی و جانبی به صورت یکساله و مداوم میباشد.
خیر،‌ هیچگونه آسیبی به سیستم برق و کامپیوتر وارد نمی کنند. در واقع هیچ تاثیری بر عملکرد خودرو گذاشته نمیشود.
بله، دستگاه قابلیت پشتیبانی از سیم کارت اپراتورهای مختلف تلفن همراه (همراه اول و ایرانسل) را داراست. لازم به ذکر است برخی از ردیاب های خودرو از دوسیم کارت پشتیبانی می کنند.
ثبت اطلاعیه ورود و خروج (Inbound and Outbound Deliveries): در گزارش ورود (Inbound Delivery) اطلاعات کالای حمل شده از سوی تأمین کننده به عنوان گزارشی برای اعلام دقیق زمان، تعداد، لیست بسته بندی (Packing List) و سایر اطلاعات کالای حمل شده به انبار مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این گزارشات تراکنش های خارج سیستمی بین واحد تأمین و انبار به حداقل می رسد و این یکی از خدماتی است که نرم افزار لجستیک در اختیار شما قرار می دهد.
تعیین محدوده های مجاز و یا غیر مجاز، کنترل ورود و خروج در این محدوده ها، اطلاع از نزدیک شدن متحرک ها به محل های تعیین شده، نمایش تعداد متحرک و یا نقاط خاص در یک حصار جغرافیایی.
در نرم افزارهای مدیریت ناوگان موجود در بازار شما میتوانید از چند نوع گزارش ساده که به صورت پیش فرض در نرم افزار تعریف شده اند استفاده کنید، اما در نرم افزار مدیریت ناوگان ویالون شما میتوانید گزارشات مختص سازمان و یا شرکت خود را طراحی و شخصی سازی کنید. همچنین چندین گزارش را با یکدیگر ترکیب کرده تا اطلاعاتی که مورد نیازتان است را در یک گزارش دریافت کنید.
نرم افزار ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان، برخلاف GPS تنها یک محیط کاربری جهت مشاهده آنلاین حرکت وسیله نقلیه بر روی نقشه نیست. شرکت گیتی گستر در زمینه مدیریت ناوگان، سعی کرده با ابزارهای کاربردی و مدیریتی منحصر به فردی که در نرم افزار خود جای داده، یک سیستم یکپارچه و کامل را جهت مدیریت ناوگان حمل و نقل مشتریان فراهم کند.
شما با نرم افزار ویالون امکان ردیابی و گزارش گیری دارید اما با کمک نرم افزار لجستیک وابسته به نرم افزار ویالون میتوانید سفارشات را بررسی کنید و در کاهش زمان و هزینه تحویل کالا موثر باشد.
با سلام، زمانی میتوان دو نرم افزار را با هم مقایسه کرد که آن دو نرم افزار کارایی مشابه داشته باشند، اما کارایی و بهره وری از نرم افزارهای ویالون و لجستیک با یکدیگر متفاوت است و در واقع لجستیک زیر مجموعه ایی وابسته به نرم افزار ویالون است که جهت بهبود فرایند توزیع و پخش مجموعه ها بسیار کاربردی است.
با سلام، در منوی برنامه ریزی زیر شاخه سفارش جدید بعد از پر کردن اطلاعات سفارش در قسمت برچسب با تایپ هر هشتک و زدن اینتر هر هشتکی که وارد کردید اعمال میشود. و نیازی به وارد کردن # نیست.
با سلام، تمام اکانت های شرکت گیتی گستر برای نرم افزارهای اصلی و جانبی به صورت یکساله و مداوم میباشد.
با سلام، در منوی گزارشات میتوانید گزارش شخصی سازی خود را از طریق فایل PDF و اکسل به نرم افزار درون ریزی کنید.
با سلام از منوی سمت راست صفحه وارد تب برنامه ریزی شوید و زیر شاخه سفارش جدید را انتخاب کنید. از این طریق میتوانید یک سفارش جدید ایجاد کنید.
نرم افزار و سخت افزار خاصی نیاز نیست و شما با همان امکاناتی که نرم افزار ویالون در اختیارتان قرار میدهد و با تهیه اکانت لجستیک نرم افزار ویالون میتوانید از App لجستیک استفاده کنید. و فقط با نصب GPS بر روی خودرو میتوان هم از نرم افزار ویالون استفاده کنید و هم از نرم افزار لجستیک
خیر،‌ شما میتوانید با خیال راحت از ردیاب بر روی ناوگان خود استفاده کنید، کارکرد دزدگیر و ردیاب کاملاً متفاوت و جدا از هم است.
خیر،‌ هیچگونه آسیبی به سیستم برق و کامپیوتر وارد نمی کنند. در واقع هیچ تاثیری بر عملکرد خودرو گذاشته نمیشود.
بله، دستگاه قابلیت پشتیبانی از سیم کارت اپراتورهای مختلف تلفن همراه (همراه اول و ایرانسل) را داراست. لازم به ذکر است برخی از ردیاب های خودرو از دوسیم کارت پشتیبانی می کنند.
روش عمومی کالیبراسیون برای FLS آنالوگ (سنسور سطح سوخت): کالیبراسیون اندازه گیری و صحت وسیله اندازه گیری در مطابقت با مرجع تایید شده می باشد. مخزن را کاملا خالی کنید. اطمینان حاصل کنید که باطری وسیله نقلیه شارژ شده و در عرض چند ساعت صاف نمی شود. FLS را به طول لازم برش دهید و آن را در مخزن نصب کنید. انتقال داده برای ورودی لازم را فعال کنید (برای مثال Ain1). توصیه می شود برای انتقال داده های مکرر (مانند یک بار در 10 ثانیه، به عنوان مثال). یک جدول برای جدول کالیبراسیون آینده ترسیم کنید. دو ستون وجود خواهد داشت - 'Liters' و 'Volts' و تعداد زیادی ردیف به عنوان بخش هایی که مخزن شما را به (+ O لیتر ردیف) تقسیم می کنید. زمان آغاز عملیات را بنویسید. حجم مخزن خود را به 10-30 قسمت تقسیم کنید. بخشی از سوخت را پر کنید و هر بار سطح سوخت فعلی را در مخزن خود را به جدول کالیبراسیون خود بنویسید. 2-3 دقیقه بعد از هر بخش جدید صبر کنید. ادامه تا مخزن پر است در نتیجه ستون اول جدول شما ('Liters') پر خواهد شد. کار در رایانه وارد شوید به Wialon بروید و به پنل پیام ها بروید. پیام های درخواستی از واحد برای دوره کالیبراسیون. ستون دوم جدول کالیبراسیون ('Volts') را پر کنید. نقطه صفر را فراموش نکن. پویایی تغییرات ولتاژ را می توان از طریق جدول پیام ها خود و یا از طریق نمودار پارامتر (دکمه برای تغییر بین جدول و نمایش نمودار در بالا قرار دارد) تجزیه و تحلیل می شود. اگر پیام های زیادی وجود دارد، فراموش نکنید بارگذاری صفحات بعدی. بر اساس داده های جمع آوری شده، یک سنسور در خواص واحد در برگه Sensors ایجاد کنید. داده ها را از جدول کالیبراسیون به جدول محاسبه جادوگر وارد کنید. اختیاری اضافه کردن دو امتیاز بیشتر با مقادیر بیش از حداکثر و حداقل. این باعث می شود که نمودار بهتر شود. برای مثال، اگر جدول کالیبراسیون شما بین 1.2 تا 4 ولت باشد، یک نقطه 1 ولت = 0 لیتر و نقطه دیگر 5 ولت = حداکثر لیتر اضافه کنید. هنگامی که تمام داده ها در جدول جابجایی جادوگر هستند، دکمه «ایجاد جدول محاسبات» را فشار دهید. سپس به تب 'نمودار محاسبه' بروید و دکمه 'Refresh' را فشار دهید تا نتیجه کار شما را برآورد کند. در صورت لزوم، به جادوگر بازگردید، زمینه های ویرایش کنید و جدول جدید و چت جدید ایجاد کنید. اختیاری، تعریف حداقل مقدار (متفاوت از صفر) در جدول جدول محاسبات (به عنوان مثال، 1 ولت). این ممکن است در جلوگیری از کشف سوخت نادرست در هنگام خاموش کردن باتری کمک کند. سنسور را فشار دهید تا دکمه OK را ذخیره کنید. سنسورهای سطح سوخت را در تبادل سوخت محاسبه خواص واحد فعال کنید. برای FLS دیجیتال، روش مشابه است اما با ویژگی های زیر: پس از برش FLS (قبل از کالیبراسیون!)، آن را به پیکربندی وصل کنید و از دو نقطه صفر و حداکثر را بخوانید. 0 از سنسور گرفته شده در هوا گرفته شده است، حداکثر از سنسور کاملا متفرق گرفته شده است. این بدان معنا نیست که شما باید کاملا مخزن را خالی کنید و بکشید. شما می توانید به سادگی یک بخش بسته شده از یک لوله فاضلاب یا یک ظرف / ظرف دیگر استفاده کنید. برای صرفه جویی در وقت، مراحل 3 تا 7 را می توان با موارد زیر جایگزین کرد. سنسور خود را به یک لپ تاپ وصل کنید. داده های ورودی به جدول کالیبراسیون با هر بخش جدید سوخت.
این سنسور به صورت پیش فرض در بخش مدیریت نرم افزار ویالون فعال است و شما برای گزارش گیری از آن فقط کافیست یک گزارش جدید برای تعداد دفعات باز و بسته شدن درب خودرو تعیین کنید. با بررسی این گزارش شما این امکان را خواهید داشت که مدت زمان باز بودن درب خودرو را هم بررسی کنید و این به این معناست که با باز شدن درب خودرو فرصتی برای خروج کالا وجود داشته است یا خیر
ثبت اطلاعیه ورود و خروج (Inbound and Outbound Deliveries): در گزارش ورود (Inbound Delivery) اطلاعات کالای حمل شده از سوی تأمین کننده به عنوان گزارشی برای اعلام دقیق زمان، تعداد، لیست بسته بندی (Packing List) و سایر اطلاعات کالای حمل شده به انبار مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این گزارشات تراکنش های خارج سیستمی بین واحد تأمین و انبار به حداقل می رسد و این یکی از خدماتی است که نرم افزار لجستیک در اختیار شما قرار می دهد.
شما پیش از استفاده از امکانات نرم افزار لجستیک به یک نرم افزار مدیریت ناوگان احتیاج دارید، در واقع لجستیک خدمتی است که به نرم افزار مدیریت ناوگان ویالون اضافه شده است.
تعیین محدوده های مجاز و یا غیر مجاز، کنترل ورود و خروج در این محدوده ها، اطلاع از نزدیک شدن متحرک ها به محل های تعیین شده، نمایش تعداد متحرک و یا نقاط خاص در یک حصار جغرافیایی.
در نرم افزارهای مدیریت ناوگان موجود در بازار شما میتوانید از چند نوع گزارش ساده که به صورت پیش فرض در نرم افزار تعریف شده اند استفاده کنید، اما در نرم افزار مدیریت ناوگان ویالون شما میتوانید گزارشات مختص سازمان و یا شرکت خود را طراحی و شخصی سازی کنید. همچنین چندین گزارش را با یکدیگر ترکیب کرده تا اطلاعاتی که مورد نیازتان است را در یک گزارش دریافت کنید.
هزاران گزارش کاربردی و مدیریتی که تمامی این گزارشات شامل جزئیاتی از تغییرات و تخلفات خودرو و راننده می باشد. گزارشاتی شامل: گزارش رکوردهای ثبت شده، گزارش زمان های توقف و محل توقف، گزارش تخلفات سرعت، گزارش انحراف از مسیر ویزیت، گزارش تردد و ورود/خروج محدوده های جغرافیایی، گزارش دماهای غیر مجاز (خودروهای یخچال دار). در نظر داشته باشید که این گزارشات را میتوانید با یکدیگر ترکیب کنید و یک گزارش جدید نسبت به نیاز خود تعریف کنید.
نرم افزار ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان، برخلاف GPS تنها یک محیط کاربری جهت مشاهده آنلاین حرکت وسیله نقلیه بر روی نقشه نیست. شرکت گیتی گستر در زمینه مدیریت ناوگان، سعی کرده با ابزارهای کاربردی و مدیریتی منحصر به فردی که در نرم افزار خود جای داده، یک سیستم یکپارچه و کامل را جهت مدیریت ناوگان حمل و نقل مشتریان فراهم کند.
تعیین مصرف سوخت توسط ریاضی از انجایی که مکانیزم ریاضی مصرف براساس مقادیر حسگر احتراق استوار است نسبتها و عملیات آن را برسی کنید.البته ممکن است چنین حسگری برای شما ایجاد نشده باشد یا ممکن است در نسبتهای به ازای مصرف سوخت ذکر شده باشد . در صورتیکه فاقد احتراق باشد در این صورت میتوانید یکی از روشهای زیر استفاده کنید : روش اول؛ یک حسگر مجازی احتراق ایجاد میکند توصیه میکنیم از میانگین سرعت و میزان پارامتر ان را استفاده کنیم . روش دوم : حتی اگر یک حسگر احتراق در واحد هم نصل نکرده باشید یا از نام پارامتری که مسئول احتراق است اطمینان ندارید در پارامترهای دستگاه ممکن است برخی از ویژگی های مربوط ب عملکرد موتور وجود داشته باشد. برای استفاده از ان دو پیام واحد را باهم مقایسه کنید :یک پیام هنگامیکه احتراق به احتمال قوی غیر فعال است و دو وقتی این احتمال فعال است .مثال،در یک فاصله زمانی طولانی واحد تقریبا مجموعه پارامترهای زیر را ارسال میکند. پارامترهایی که به وضوح نامنسجم هستند hdop (دقت ) دشوار است برای تعیین منظم بودن odo (کیلومتر شمار نسبی) lBs (سطح سیگنال) و غیره و پارامتر j1108برای این واحد به نظر میرسد بیشتر احتمال دارد زیرا در طول پارکینگ شب تغییر نمیکند به عنوان یک قاعده همچنین ممکن است از pwr-ext استفاده کنید و ایا جرقه دیجیتال است؟شما میتوانید تغییرات ارزش ها را در بلوک 1/0را دنبال کنید و بیشتر در بخش ورودی ها و خروجی ها را ببینید. روش سوم ؛ اگر قبلا سوکت را وصل کرده باشید پارامتر ان را با استفاده از روش فوق توضیح داده یا از دستور العمل سازنده پیدا کنید . چرا محاسبات ریاضی ارزش های عظیمی را نشان می دهد؟ دلایل ممکن ؛در برخی موارد سیستم ممکن است در نظر بگیرد که در طول و بازده زمانی بدون هیچ پیامی از واحد احتراق ان روشن بود مقدار بیش فرض ثانیه o را در گزینه حداکثر فاصله بین پیام هارا در برگه پیشرفته خواص واحد تنظیم کنید. تاثیر گزینه در محاسبه سوخت در اسناد و مدارک شرح داده شده است چند حسگر موتور تولید میشود .ارزش های خود را برسی کنید .ساده ترین راه برای ارزیابی ان این است که در گزارش یک نمودار ساده با یکی از منحنی های مصرف سوخت توسط ریاضی ایجاد کنید .چگونه باید ضریب را ایجاد کنیم و جدول محاسبه را پر کنیم ،اگر میخواهیم میزان مصرف را با 3ث لیتر در هر 10 کیلومتر در جدول بگیرم الگوریتم عددی را در گزارش نشان نمیدهد بلکه ان رااز بین پیام ها تحلیل میکند بنابراین شما میتونانید روش محاسبه ای را که برای شما مناسب است نشان میدهد به عنوان مثال به روش زیر میتوانید تعداد را ب صورت تقریبی به محاسبات قبلی تقسیم کنید یک سنسور احتراق با پارامتر سرعت متوسط بین دو نقطه ایجاد کنید (سرعت +#سرعت)const 2 اگر شما از قبل دارید نیازی به ایجاد دیگری ندارید مصرف 3.3لیتر در گزینه مصرف لیتر /ساعت در خواص سنسور به طور کلی براساس اکثر خودروسازان مصرف در حالت خاموش در ساعت تقریبا برابر با مصرف هر 10 کیلومتر است یعنی33/3.3=10 در این کاسه یک سنسور کارایی موتور ایجاد کنید مقدار ان نشان میدهد که چگونه تعداددفعات بیشتر یا پایین تر مصرف سوخت واحد در مقایسه با مصرف در حالت خاموش است.از پارامتر سرعت #سرعت cost20 استفاده کنید،به هر حال ان هماهنگ نیست در برخی از فواصل مصرف بیشتر است در برخی موارد کمتر است نتیجه نهایی تقریبا درست است اما به طور کامل نیست.مسافت پیموده شده در Gpsدرگزارش منحنی سیاره ارتفاع،عرض و طول جغرافیایی را در نظر میگیرد .تعداد دریافتی در مصرف بالا مسافت پیمایشی را نسبت به سرعت به زمان میدهد.در نتیجه اغلب دقیقترین دادهای داده ارسال شده توسط واحد دقیق تر نتیجه خواهد داد. اگر یک سنسور احتراق وجود دارد این مقدار کمی بالاتر از سوزش مجازی خواهد بود(با توجه به سرعت متوسط)از انجایی که خاموش بودن نیز در نظر گرفته میشود .چگونه میتوان مصرف سوخت را تعیین کرد اگر میدانستم که چقدر میزان مصرف ان در شهر استوچقدر از ان خارج از شهر؟فرض کنیم که مصرف سوخت در چرخه شهری 10 لیتر /100کیلومترو 7 لیتر /100کیلومتر در چرخه حومه است.یک سنسور احتراق ایجاد کنید همانطور که در مثال بالاوبرای مصرف در حالت خاموش1 لیتر /ساعت تنظیم کنید .متوسط مصرف در چرخه شهری 36 کیلومتر در ساعت و در حومه شهر 80 کیلومار در ساعت است.این واحد با فاصله زمانی 100 کیلومتر رانندگی با سرعت 36 کیلومتر /ساعت در 2.8 ساعت را پوشش میدهد. 2.8/10 لیتر=3.57بگذارید ارزش ضریب افزایش راهنگام حرکت در شهر محاسبه کنیم 1/3.57=3.57 در نتیجه یک محاسبه مشابه برای چرخه حومه ضریب برابر با 5.6 را بدست میاوریم یک سنسور کارایی موتور ایجاد کنید با در نظر گرفتن این واقعیت است که واحد نمیتواند سوخت کمتر مصرف کند در حالی که در حالت خاموش و قبل از شروع حرکت ایستاده است.بعنوان پارامتر ما از سرعت متوسط سرعت#سرعت استفاده میکنیم ودر جدول محاسبات به صورت دستی یا با استفاده از جدول جابجایی جادویی را پر میکنیم توجه داشته باشید که اخرین جفت نقاط این است که چگونه سیستم قبل از ان محاسبه شده مصرف سوخت برای سرعت بالای 80 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شد شما نمیتوانید از این روش استفاده کنید و برخی از نقاط را تغییر دهید همچنین '3' در این مثال حداقل سرعت از اشکارساز سفر واحد است در نتیجه این پارامتر میتواند برای واحد شما متفاوت باشد. نتیجه:در مثال ما مصرف متوسط برای واحد محاسبه شده است .این مقدار به نسبت سرعت و زمان بین پیام ها محاسبه شده و با توجه به ارزش عملیات وسیله نقلیه .چنین ارزش مصرفی کجاست ؟الگوریتم چگونه کار میکند ؟در محاسبه ریاضی مصرف سوخت به طور جداگانه برای هر جفت یک پیام محاسبه میشود الگوریتم زیر استفاده میشود وضعیت هر سنسور موتور (موتور احتراق سنسور موتور ساعت مطلق ونسبی در پیام فعلی تعیین میشود .برای سنسورهای عملیاتی مقادیر نشان داده شده را در زمینه مصرفی l/hاز خواص انها خلاصه میشود مقدار سنسورهای کارایی موتور محاسبه میشود مقادیر دریافت شده براساس فرمول k1+ و.. جمع میشوند و محاسبه میشود .مقادیر دریافت شده براساس فرمول k1+......جمع میشوند و به این ترتیب ضریب شکل میگیرد .اگر مجموع ضرایب کمتر از 0یا نامعتبر باشد ضریب کل 1 خواهد بود .برای تعیین مصرف سوخت فعلی واحد مقدار از نقطه 2با مقدار نقطه 4 ضرب میشود مقدار از پیام قبلی تا زمان فعلی با مقدار از نقطه 5ضرب میشود .مصرف برای هر جفت پیام بود.برای تعیین مصرف سوخت فعلی واحد،مقدار از نقطه 2با مقدار نقطه 4 ضرب میشود .مقدار از پیام قبلی تا زمان فعلی با مقدار از نقطه 5 ضرب میشود مصرف برای هر جفت پیام برای فاصله مشخص شده جمع شده است و به همین ترتیب مصرف سوخت توسط ریاضی محاسبه میشود .مصرف توسط نرخ ها کجاست؟در حال حاضر این گزینه در برگه پیشرفته است چگونه ضریب فصلی در حال حاضر محاسبه میشود ؟به عنوان یک قانون ضریب فصلی مصرف سوخت را افزایش میدهد.به عنوان مثال مصرف در زمستان 30% بالاتر از مصرف در تابستان است .فرض کنیم که زمستان در اب و هوای شما از 1 دسامبر تا 1مارس است .یک سنسور کارایی موتور را با پارامتر time ایجاد کنید .d با توجه به تعداد روزهای سال تاریخ خود را مشخص کنید دقت بالا واجب نیست یکسال ممکن است یک جهش و خودفصل ممکن است طولانی تر یا کوتاهتر باشد .مثلا برای دوره ایی ک در بالا ذکر شده اعداد تقریبا 334و 59هستند .یک جدول محاسبه را در تصویر زیر مشاهده کنید . زمان پارامتر موجود درهر پیام از هر دستگاه است وسیستم به صورت خودکار براساس ان محاسبه میشود به همین ترتیب با شروع فصل 30 درصد به صورت خودکار به مصرف سوخت اضافه میشود .چگونه محاسبه دقییق و تقریبی راانجام دهیم ؟ یک نتیجه دقیقتر میتواند بدست اید .مثلا اگر سنسور دمای محیط با محاسبه افزایش هنجارهادرشرایط خاص وجود داشته باشد .یک نتیجه دقیقتر میتوان بدست اورد مثلا اگر یک سنسور دمای محیط با محاسبه افزایش هنجارها در شرایط خاص وجود داشته باشد .انها برای محاسبه انطباق دادهای سوخت با توجه به شرایط مختلف لازم هستند انواع مختلف اجزا رژیم های دما شرایط عملیاتی مسافت پیموده شده خودرو و وضعیت فنی خودرو و وضعیت فنی ان مصرف کنندگان سوخت چندگانه در همان واحد برای این ویژگی ها معرفی شد ؛انها برای محاسبه انطباق دادهای سوختی با توجه به شرایط مختلف لازم هستند انواع مختلف اجزا ؛دما و شرایط عملیاتی مسافت پیموده شده خودرو و وضعیت فنی ان مصرف کنندگان سوخت چندگانه در همان واحد شتاب /ترمز چرخش موتور