امروز : سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

زنجیره دما در مدیریت ناوگان

با نصب سنسور دما و دستگاه ردیابی و نرم افزار ویالون بر روی خودروهای حمل بار تغییرات لحظه ای دما به صورت اتوماتیک ثبت و برای سرور ارسال می شود.

مدیریت ناوگان و نظارت بر زنجیره دما

موضوع ساده به‌ نظر می‌آید؛ نگهداری از فرآورده‌های لبنی و گوشتی در دمای مناسب، تنها یک یخچال با دمای استاندارد کافی است تا زنجیره‌ای را کامل کند. همان زنجیره سرد که محصولات غذایی را از کارخانه تا فروشگاه های بزرگ همراهی می‌کند و جلوی فاسد شدن‌شان را می‌گیرد، اما همین موضوع ساده حالا چالشی شده و گریبان تولید کنندگان را گرفته است. فعالان این حوزه، نسبت به تبعات بی‌توجهی به زنجیره سرد و ضررهای مالی که به کارخانه‌ها وارد می‌کند و خطری که سلامت مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند، بارها هشدار داده‌اند؛ اما باز هم جای نظارت‌ها، بازدیدها، تذکرها و برخوردهای قانونی خالی است، چرا که به گفته آنها، هنوز قانون بازدارنده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

* بیماری‌ها و ناراحتی‌های گوارشی با مصرف فرآورده‌های لبنی و گوشتی خارج از زنجیره سرد ایجاد می‌شود

* دمای کم، منبع رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک‌های محصولات غذایی است

برای همین قصد داریم راهکار استفاده از زنجیره سرد در مدیریت ناوگان نرم افزار ویالون را به شما  معرفی کنیم.

هنوز خیلی از سالهایی که اطلاعات بار در صنعت حمل و نقل به صورت دستی تهیه می شد، دور نشده ایم اما با گسترش صنعت حمل و نقل، نحوه ثبت اطلاعات هم پیشرفت کرد. در مورد بارهایی که محدوده دمای خاص در حمل و نقل آنها تاثیری ندارد این پیشرفت شاید به چشم نیاید، اما فقط کافیست باری که حمل می شود اهمیت سلامتی و بهداشتی داشته باشد (برای نمونه حمل و نقل مواد لنبی، پروتئینی، غذایی و دارویی ... ) در این شرایط داستان فرق میکند، بدهی است که حفظ زنجیره دما در محموله هایی که کنترل کیفیت آنها در تحویل به مشتری و جلب رضایت آن مهم است، تاثیر به سزایی دارد.

مانیتورینگ لحظه ای تغییرات دمای بار خودرو،  در طول مسیر و پیشگیری از خسارات ناشی از تغییرات دما، راهکار سیستم مدیریت ناوگان شرکت گیتی گستر برای شرکت های پخشی است که درجه دمای سرد و گرم برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. این شرکتها برای تحویل بار با خودرو های یخچال دار باید نظارت دقیقی بر دمای یخچال داشته باشند. چرا که کمترین سهل انگاری می تواند خسارات زیادی به فروش شرکت‌ها وارد کند.

با نصب سنسور دما و دستگاه ردیابی و نرم افزار ویالون  بر روی خودروهای حمل بار تغییرات لحظه ای دما به صورت اتوماتیک ثبت و برای سرور ارسال می شود. نمایش داده می شود و این بخشی از راهکار جلوگیری ازکم شدن کیفیت ،  فاسد شدن مواد غذایی ، دارویی و...  خسارت های جبران ناپذیر است.

نصب یک سنسور دما و استفاده از نرم افزار ویالون یک راهکار آزموده شده و کارآمد است که برای نمونه ، شرکت بزرگی مثل میهن برای رضایت مشتریان خود از آن بهره میبرد.

شما هم میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از زنجیره سرد با همکاران ما در تماس باشید.