امروز : سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهکار تعمیر و نگهداری خودرو

وقتی مدیریت یک ناوگان حمل و نقل زمینی بر عهده شما باشد و مدتی در این سمت تجربه کسب کرده باشید قطعا به این نتیجه رسیده اید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بنابراین صرف هزینه برای سیستم مدیریت ناوگان بهتر از پرداخت مبالغ هنگفت برای تعمیرات خودروهاست. 

راهکار تعمیر و نگهداری خودرو در سیستم مدیریت ناوگان

ماژول تعمیر و نگهداری سیستم مدیریت ناوگان Wialon به شما این امکان را می دهد که در زمان مناسب از سرویس های خودروهای خود مطلع شده و با انجام سرویس های دوره ای منظم و به موقع از تحمیل هزینه های جبران نشدنی به ناوگان حمل و نقل خود جلوگیری کنید و بهترین سرویس را به مشتریان خود ارائه دهید.

برای مدیریت ناوگان شما به اطلاعات جامع و دقیقی نیاز دارید، عمده این اطلاعات در سیستم الکترونیکی خودرو موجود هستند ( در خودروهایی که سیستم الکترونیکی پیشرفته ندارند با نصب سنسورهای لازم این اطلاعات به دست می آید) و کافیست از سیستم مدیریت ناوگان برای ارتباط با شبکه خودرو ( (CANاستفاده کنید تا بتوانید به راحتی این اطلاعات را پس از دریافت، بررسی نمایید.

 

با استفاده از نرم افزار Wialon  شما می توانید با تعریف سرویس های تعمیر و نگهداری مورد نیاز و انتخاب شروطی از قبیل ساعت کارکرد موتور، مسافت پیموده شده و یا دوره زمانی کلیه سرویس های مورد نیاز را ایجاد نمایید. سامانه به صورت خودکار زمان سر رسید هر سرویس را به اطلاع شما می رساند. همچنین امکان گزارش گیری از سرویس های انجام شده، اطلاع از زمان سر رسید سرویس ها از طریق پیامک و ایمیل نیز وجود دارد.

اطلاعاتی که از شبکه خودرو به دست می آورید

وضعیت موتور

وضعیت سوخت

وضعیت پدال

موقعیت محورها و وزن هر محور

وضعیت درب‌های خودرو

وزن و اطلاعات تریلر

ساعت رانندگی و مسافت سرویس

شناسه خودرو

و....

 

درنظر بگیرید بدون استفاده از ماژول تعمیر و نگهداری سیستم مدیریت ناوگان ، به دست آوردن اطلاعات درباره وضعیت موتور خودرو ( ساعت کارکرد، دور موتور و دمای موتور، درصد بار موتور ، تحلیل کارکرد درجا ، فشار توربوو....) چقدر سخت و گاهی نشدنی خواهد بود .

 

روش ارتباط با شبکه کن:

یک ارتباط کوتاه : اتصال سیم به سیم، در بعضی خودروها یک خروجی وجود دارد که گارانتی از بین نرود و هم خللی در عملکرد شبکه کن به وجود نیاید

استفاده از وسیله ای به نام کانتکت لس ریدر (contactlasreder): بدون اینکه سیم کشی ماشین حتی زخمی بشود از این وسیله در کنار سیم کشی استفاده شده،  کانتکت لس ریدر میدان مغناطیسی بین سیم ها را افزایش داده و از همین طریق اطلاعات از شبکه منتقل می شود.